Catching up

Så eftersom Blogg.se tydligen vill förstöra hela min kväll så sitter jag nu här utan något inlägg alls igen. Jag lade verkligen ner tid på att skriva det som försvann nyss och nu känner jag inte alls för att börja om... men eftersom jag vet att min famillj gärna vill veta vad som händer här så ska jag göra det ändå, trots att jag är sjukt trött och ledsen på livet just nu...
 
Jag ska försöka få ihop det jag skrev förut igen. Jag kan ju börja med att säga att just nu känns inget riktigt rätt här borta. Jag har en fruktansvärd hemlängtan av anledningen att jag inte riktigt känner mig hemma här längre, vilket jag verkligen gjorde förut. Det har mycket att göra med att Pav åkte för ett par veckor sen men också för att Felicia åker, och sen dess har jag känt mig något fruktansvärt ensam. De var ju liksom de enda jag umgicks med. Felicia av uppenbara anledningar och Pav för att vi kom så otroligt nära. Vi umgicks i princip jämt och med honom går det knappt att vara ledsen, han fick mig alltid på bättre humör. Men jag förstår att han behövde åka hem, det var bäst för honom. Sen han åkte känner jag dock att jag har slutat tycka om de jag umgås med här och istället börjat irritera mig på fler och fler av dem. Jag har kompisar men det känns som att jag bara har Louise som faktiskt är MIN kompis. Tack och lov att jag har henne, annars vet jag inte vad jag hade gjort... svansat efter Simon 24/7 troligtvis, haha. Nej, men skämt åsido. Det tär något fruktansvärt på mig att känna mig så ensam hela tiden då ensamhet är något jag hatar otroligt mycket. Mitt humör sjunker och min lust att vara kvar här är enbart bunden till Simon. Hade jag inte haft honom hade jag troligtvis åkt hem med Felicia om en vecka.
Dock är det mer som gör att jag gillar att vara i Banff, det är ju trots allt en väldigt mysig stad och skidåkningen har jag heller inte riktigt fått nog av. Jag känner dock att jag behöver förändring om jag ska hålla humöret uppe något sånär. Det här jobbet fungerar inte för mig längre. Jag har egentligen inget emot housekeeping i sig för det har jag vant mig vid men det är två anledningar som gör att jag inte riktigt orkar med mer.
1. Pengarna. Jag tjänar i princip ingenting och får det knappt att gå ihop. För att det ska gå att leva på lönen måste jag alltid skrapa ihop de sista slantarna för att ens ha råd att äta de sista dagarna. Detta är då om jag vill ha det minsta roligt för pengarna och inte enbart lägga dem på mat.
2. Min chef. Jag vill ha en chef jag känner att jag har respekt för men när det går så långt att jag är rädd för min chef är det inte bra. Jag går liksom runt och är rädd för henne, för att få skäll eller att hon till och med ska sparka mig.
Som ni kanske förstår är jag ganska trött på det här nu och har sökt ett par olika jobb. Håll gärna tummarna för jag sökte precis ett som jag vet att jag skulle tycka om. 
 
Detta skrev jag för ungefär en och en halv vecka sedan. Tack och lov så känner jag mig väldigt mycket bättre nu. Jag har insett att jag inte är klar här än och jag har umgåtts mer med folk. Jag har även fått en ny rumskompis. Hon verkar skön. Har inte pratat med henne så mycket än men det verkar som att vi kommer att komma bra överens. Dock är hon (minst) lika stökig som mig och har (minst) lika mycket grejer som mig så vårt rum är HELT smockfullt av saker! Men men, det gör inte mig så mycket.
 
Nu tänkte jag göra en liten bildsummering av de två, nästan tre månader som gått sen jag sist bloggade. Here we go!
 
Första skiddagen. Visar ju på hur mycket jag ligger efter... vi var iaf i Norquay, inte så imponerande i jämförelse med de andra områdena.
 
 Tomteparaden. Väldigt mysigt faktiskt och bra mycket större än den vi har hemma. Men det var så fruktansvärt kallt den kvällen att det var helt omöjligt att stå ut att vara ute under hela paraden så mot slutet gick vi in på Starbucks och tog en varm choklad.
 
 Stora julfesten för hela företaget. Alla som jobbar för Banff Lodging Company och Carubou Properties var där. Hur mycket folk som helst, buffé, billiga drinkar och liveband. Grym kväll helt enkelt!
 
 Svårt att missta sig på vad detta är för byggnad! Helt rätt, IKEA. Jag och Simon tog en roadtrip till Calgary och åkte till IKEA och Chinook shopping center. Trots lite missar på vägen var det en väldigt bra dag.
 
"Lilla" julfesten med personalen på RMR. Hur mysigt som helst. Vi lekte secret santa, drack drinkar och fick kakor. Älskar andra bilden! Mina favvokillar, haha!
 
 Åh, när jag ser den här bilden vill jag bara tillbaka! Julafton med familjen. Mamma och Marie hade verkligen ansträngt sig för att få till ett riktigt julbord och jag måste säga att det var över förväntningarna! Väldigt bra julafton för min del.
 
Nyår. Hade förväntat mig mycket folk men inte så som det var. HELA Banff Avenue var smockad med folk som skulle kolla på fyrverkerierna och fira in tolvslaget ihop. Det var en bra upplevelse med bra vänner.
 
 Gatufest i Banff för att "skicka iväg" OS-deltagarna till Sotji. Konsert och massa olika gatustånd på Banff Ave. Högljutt och glatt!
 
 Mexican night. Tequila, taco, sombreros. Maria står för den underbara bilden!
 
 Uppe på toppen i Sunshine. Vackraste utsikten jag någonsin sett!
 
 När Linus var här var vi och åt på Magpie. Mexicansk resturang med massa goda drinkar. Mysig kväll!
 
 Baby shower för Linda som jobbar på hotellet. Hon fick en liten tjej för en vecka sen nu. Oj, vad man åt den kvällen, ville inte sluta! Vi lekte även lite lekar och hon fick öppna presenter osv.
 

Sådär ja, nu tror jag att jag har fått med lite av varje! Får försöka skriva lite oftare så jag slipper göra sånna bild- och textbomber. Hörs snart, ta hand om er. Kram!
 
Allmänt | |
Upp