She's alive!

Jadå, jag lever. Men det är knappt! Haha, nej, skämt åsido. Jag har varit borta väldigt länge men ärligt talat kunde jag inte ha haft mindre att skriva om heller. Har jobbat varje vardag sen studenten. Först på simskola, sen Brodit och de senaste veckorna även vissa kvällar på Idas Brygga. Men nu vänner, nu är jag i princip arbetslös! Kommer att få jobba lite till på Idas men det är allt.
Som ni säkert vet (eftersom det troligtvis bara är folk jag känner som läser) ska jag till Kanada. Jag har skickat in alla jobbansökningar och är i princip klar med visumansökningen. Jag hade också en intervju imorse med en kille som ska leta jobb åt mig. Det var inte alls så farligt som jag hade trott men det blev lite läskigt när han berättade att jag kanske får åka redan i September, istället för November som jag har varit inställd på tidigare. Han berättade även att jag troligtvis kommer att hamna i Banff och kommer att få jobba som städerska eller liknande, men att jobba som städerska har jag varit inställd på och jag har läst om andra som varit det och det verkar helt okej faktiskt. Att jag kommer att hamna i just Banff gjorde mig väldigt, väldigt glad eftersom jag de senaste dagarna har spanat in just den staden för att den verkar vara omringad av den mest otroliga naturen. Man kan verkligen göra allt där och det verkar helt underbart!
 
Google-bilder från nationalparken i Banff. Klagar ju inte om jag får komma dit alltså! 
 
Nej, nu ska jag fortsätta göra ingenting här. Ligger och tittar på datorn och funderar, ungefär som jag brukar göra. Det är kaos i mitt huvud så har mycket att bearbeta. Men jag kommer säkert att kika in här lite till.
Allmänt | |
Upp