BAAAM

Shit! Nu händer verkligen allt på en gång! Har idag fått mail om var och vad jag kommer att jobba som och kontrakt som jag ska skriva på inför det. Har även fått exakta tider och vilka flyg jag kommer åka med. Allt är alltså klart nu. Bara att packa och dra i princip. Vi ska alltså åka på måndag och vi reser från Arlanda till Vancouver via London. Vi åker med British Airays och jag läste precis till mig att vi får ha med oss mer bagage än jag hade trott. HALLELUJAH!
Vi kommer att jobba på ett hotell som heter Banff Rocky Mountain Resort och det ser jättemysigt ut! Det ska tydligen vara ett väldigt bra ställe att jobba på också och personalen får använda sig av allt som finns på området så som pool, tennisbanor, bastu o.s.v. Låter ju mer än okej tycker jag! Det är också väldigt nära till alla vandringsleder och cykelleder men ligger en liten bit från stan, men bara tio minuter så det är ju inga problem.
De första dagarna ska dock spenderas i Vancouver där vi ska få information och hjälp att starta nya konton, få nya telefonnummer mm. Därifrån tar vi en buss till Banff. Bussresan kommer att ta härliga 13 timmar. Det är ju helt fantastiskt kul... men men, efter det ska vi iaf vara framme. Tänk att om en vecka är jag i Kanada. Det känns inte verkligt!
Allmänt | |
Upp