Kensington Market, Toronto

Dag tre i Toronto var det min tur att bestämma vad vi skulle göra och jag hade läst om marknaden i Kensington så dit ville jag gå. Vi kollade på kartan och insåg att det var en bra bit att gå så vi snörade på oss våra freeruns och gav oss ut. Först gick vi lite fel men efter ett tag hittade vi rätt och började strosa runt bland små affärer och klädställningar och små mysiga caféer och restauranger.
 
Welcome to Kensington! Redan här kände man verkligen av att man kom in i en ny del av staden, speciellt eftersom det ligger i China Town.
Färska frukter utanför en mataffär. Tyckte de var så färgglada och fina, haha. 
 
 Vi tyckte att det här var så roligt! Typiskt Kanada. De spelade massa reggae musik där inne och alla var riktiga hippies.
 Älskar verkligen färgerna! Det är det mysigaste med marknader tycker jag. Alla udda grejer man kan hitta.
 Jag riktigt skrek till när jag såg det här stället! Mitt bland alla små hippiebutiker ligger caféet Fika. Simon sa direkt "jaha, jag antar att vi ska in här?". Japp, en fika på fika blev det minsann!
 
Allmänt | |
Upp