Talking body

Att trivas i sin kropp vill väl alla. Men hur många är det som egentligen gör det? Jag avundas verkligen de människor som kan se på sig själva i spegeln och trivas med vad de ser. Det är helt otroligt att ha den känslan. Lång som kort, tjock som smal så är det så alla egentligen borde känna.

Idag är jag inte där. Jag ser inte det jag vill se när jag har min spegelbild framför mig. Jag ser på mig själv med en lång lista av korrigeringar jag skulle vilja göra. Jag VET att jag absolut inte är tjock och jag VET att mina vänner, familj och pojkvän tycker att jag är fin som jag är, vilket jag verkligen uppskattar, men i slutändan ska det ju ändå handla om att jag ska vara bekväm i min kropp. Det handlar om vad jag känner när jag ser på mig själv. Det kan låta lite sorgligt men jag tycker att det visar på självständighet. Att kunna bortse från alla andras åsikter och kunna säga att det handlar om MIG, om min egen åsikt om mig själv. Varesig det är en positiv eller negativ syn man har på sig själv handlar det om att inse att ens egen åsikt är den viktigaste (så länge det är på en hälsosam nivå). 

Allmänt, Tankar | |
Upp