Almost there

Nu jäklar är vi inne på slutspurten av första året på lärarprogrammet. En inlämning inskickad redan denna vecka och den andra är på gång nu. Komplettering av båda två förväntar jag mig, men klart man vill få in så mycket som möjligt nu direkt. Den uppsatsen jag skriver nu känns väldigt osäker. Jag känner att jag inte riktigt är inne på rätt spår, vilket känns ganska hemskt, men jag vill självklart inte börja om från början nu när jag ändå skrivit över hälften. Sedan är det en gruppuppgift och en muntlig presentation som ska göras också. Man jobbar ju inte alls i uppförsbacke på slutspurten, nej nej!
 
 
Detta med att skriva uppsats är ju en vetenskap i sig alltså. Tänk att man trodde på gymnasiet att det man gjorde då var jobbigt med referenser osv. När man kollar tillbaka och jämför är ju arbetena man gjorde då ett enda stort skämt! Man skulle referera till typ ett kapitel i en bok och några hemsidor liksom. Nu sitter man här med tre feta böcker och en avhandling som man ska söka fakta i! 
 
Edit: Pratade precis med en klasskompis och det visade sig att flera stycken har skrivit om precis samma som mig. Nu känns det lite som att en tyngd lyfte!
 
Nej, nu jävlar ska här kämpas in i det sista. Jag säger det igen:
 
Viljan att vinna är starkare än rädslan att förlora.
Allmänt | |
Upp