Do you want to know a secret?

Jag är sjukt nervös inför imorgon. I vanliga fall har jag inget emot att folk tittar på mig. Jag tycker oftast att uppmärksamhet är roligt. Men det känns inte så när jag tänker på imorgon. Jag är rädd för vad alla ska tycka, vad de ska säga om mig. Tänk om de tycker att jag har blivit tjock? Eller att min slits är för hög? Att jag är ful hela jag?
Varför känner jag så här? Jag som brukar ha bra självförtroende och inte alls bry mig om vad andra tycker, känner mig helt plötsligt livrädd för att bli uttittad! Som jag känner nu vill jag bara springa förbi röda mattan, eller helt enkelt ha på mig något mindre iögonfallande än en knallröd klänning med slits nästan hela vägen upp till höften. 
Det konstiga är att jag ju egentligen tycker att jag är fin, så varför skulle inte andra tycka det också? Nu ska jag sova och sen ska jag få mig lite skönhetssömn. Hörs imorgon, puss!
Allmänt | |
Upp