It's a beautiful day

Jag och Felicia har varit lediga nu igår och idag. Igår var vi inte allt för pigga så då gjorde vi i princip ingenting utöver bankmötet vi hade för att öppna upp konton. Idag däremot hade vi planerat att åka till Calgary (detta har varit planerat och ställts in så många veckor i rad nu att det inte ens är roligt) men så klart fanns det inte tillräckligt med plats på Grayhound-bussen... så idag bestämde vi att vi skulle hitta på något med de andra tjejerna. Vi kom dock inte på något att göra men Jana (och Simon och Phillip) hade några kompisar de träffat tidigare som var här i stan så vi åkte in och mötte upp dem. Det började med lite prat i parken men sen bestämde vi oss för att gå uppåt floden mot Fairmont (hotellet på bilden). Än en gång fick jag uppleva en så otroligt vacker plats och jag känner mig verkligen lyckligt lottad att bo mitt i den här miljön. 
När vi gick tillbaka åt vi på ett grekiskt snabbmatsställe (OMG, sååå gott) och sen åkte vi hem ett tag för att sedan åka tillbaka till stan nu ikväll och se på bio. Vi såg på Gravity, lite svår film tyckte jag. Ganska seg men väldigt fin och hyfsat verklighetstrogen för att vara en rymdfilm. Nu sitter jag utanför huset och bloggar eftersom internet är alldeles för kass därinne. Snart är det dock godnatt för mig, men godmorgon alla mina svenskar. Ha det så bra så hörs vi snart!
 
På väg ner till floden.
Så himla vackert. Inte rättvist mot hur det ser ut i verkligheten, vattnet är mycket turkosare och bergen mycket mäktigare.
Phillip skulle ta en bild (nästa) på mig och Jana och detta är vad han gör. Det var inte en bild heller utan ca. fem. Och tro inte att han gjorde det av misstag utan detta är fullt medvetet, haha!
Simon kände lite på vattnet. Hans ben domnade tydligen bort, han har uppenbarligen inte badat i Sverige på sommaren...
Det här är Fairmont. Ska försöka ta mig dit någon dag för det verkar så fint! Vi tänkte åka dit och bowla en dag men det blev inte så. Får hoppas att det blir en annan dag istället!
 
(Detta är skrivet igår men hade inte internet nog för att ladda upp bilderna.)
Allmänt | |
Upp