Lake Louise

Vi har varit lediga torsdag och fredag den här veckan och i torsdags när vi var ute bestämde jag och Simon att vi skulle hitta på något på fredagen. Eftersom jag (och Felicia) ännu inte hade varit vid någon av sjöarna (Lake Moraine är den andra många åker till) och Simon har en bil frågade jag om han ville åka dit, vilket han ville, så igår åkte jag, Felicia, Simon och Leo till Lake Louise. Bara resan dit var helt otrolig. Alla berg och färger och floden som rinner längs med vägen är något man varken kan beskriva eller fånga på bild, man måste verkligen se det för att förstå. När vi kom fram till sjön hade vi strålande solsken, vilket gynnade oss när vi väl var där men tyvärr gjorde att bilderna blev lite sämre eftersom vi hade motljus när vi tog korten. Vi kunde inte gå runt sjön heller tyvärr eftersom Simon hade skadat sitt knä på jobbet dagen före, men vi gick och satte oss på en bänk allihop och satt och pratade och tittade på sjön och glaciären, en av de finaste utsikterna man kan ha.
 
Det syns ju lite vilka bilder som är mina och vilka som är Felicias. Hon har ju systemkamera och jag iPhone att ta kort med så skillnaden är ju förståelig... Men trots bra kamera ger inte bilderna någon som helst rättvisa till hur vacker den här platsen är, det är något man måste se med egna ögon för att förstå.
 
 
 
Allmänt | |
Upp