Staff's in town

Igår hade jag en ledig dag, och är man ledig på måndag är man tvungen att gå ut på Söndag. Sunday är ju ändå Funday! Denna funday var ganska lugn för min del, dock inte för Felicias del så hon var lite trött igår. 
När vi jobbar här får vi massa rabatter på restauranger, nattklubbar, spavistelser osv. men för att få det måste vi ha ett så kallat Staff-ID. Det hade jag bestämt att jag skulle skaffa mig igår och en av de tyska tjejerna, Jana, hade lovat mig att följa med. När vi var på väg ut ville en av killarna också följa med, sen hängde två killar till med så när vi åkte iväg satt jag i bilen med fyra tyskar. Steven hade lovat mig innan att han inte skulle prata någon tyska men ni kan ju gissa hur det gick... jag satt/ stod/ gick och lyssnade på när de pratade tyska hela dagen. Men det var faktiskt roligt ändå, först skaffade vi våra staff-ID's, sen gick vi och skaffade oss VIP-kort till ett av uteställena här och efter det gick vi och spelade pool. Jag kan ju säga som så att det inte gick riktigt lika hemskt den här gången som sist, det hade varit ett under om det hade gått sämre faktiskt för det är i princip omöjligt!
När vi hade spelat några rundor kände jag och Jana att vi började bli hungriga så vi tänkte ta bussen tillbaka till hotellet och äta på Pepper's. När vi skulle gå hängde dock de andra med också och vi hamnade på en annan restaurang, som ägs av samma kedja som den på vårt hotell, bra mycket bättre dock! Chilli's heter den och maten där var så brutalt god att jag avlider. Vill äta där varje kväll! Att vi har personalrabatt där är ju typ det bästa som har hänt mig här, haha.
 
Vanessa och Steven mitt i en omgång pool.
 Dominiqe, en av tyskarna, han pratar i princip BARA tyska. Sjukt skön kille dock, skrattar alltid åt honom!
Phillipo och Simon på Chilli's, bara Simons mat tog upp halva bordet. Han fick in fyra tallrikar. Det blev rätt fullt som ni kanske förstår.
Jana säger hej!
Haha, så som Steven ser ut här, såg typ hela vår måltid ut. Alla var så hungriga att de bara stirrade ner i sin egen mat.
 
Idag har vi jobbat från 9-16 och efter det åkte vi ner till stan och åt och köpte vykort och godis. Nu sitter jag på Pepper's med resten av personalen som spelar pool och dricker, ska försöka vara iaf lite social nu. Så godmorgon på er alla svenskar, och grattis på födelsedagen till världens bästa lillebror som fyller år idag (imorgon för mig). Jag älskar dig lillebror! 
 
Felicia tillsammans med dagens middag. Friterad bläckfisk för mig och lasagne för henne. 
Allmänt | |
Upp