NHL

Jag har aldrig varit en sån som varit speciellt intresserad av sport. När jag var yngre höll jag på med handboll och fotboll väldigt mycket och tyckte om att titta på Tibros matcher i handboll, men jag har aldrig varit den som tycker om att följa sport på TV om det inte är landskamper. De senaste åren har jag dock börjat följa hockey mer och mer. Mest landskamper, men det är så roligt att kolla på att jag tänkte försöka mig på att börja följa NHL lite nu när jag ska flytta till Kanada och allt. Gick in på NHL:s hemsida nyss och kollade lite och det visade sig att Calgary, den storstad som ligger närmast Banff där jag ska bo, faktiskt har ett NHL-lag. Hur grymt är inte det?! 
Så jag kommer alltså att kunna åka och kolla på någon match utan att behöva åka över halva staten! Jag hoppas att jag verkligen kan börja följa matcherna på riktigt och sätta mig in lite i ligan för det vore faktiskt väldigt roligt.
Sen hoppas jag även att jag kan hitta någon kompis där borta som tycker att det är kul med hockey eftersom min kära bästa vän aka resekompis inte tycker det minsta om det..
Ni förstår nog hur taggad jag är på att åka när jag redan letar runt bland sånna här grejer som om jag redan vore där, haha. Men men, nog om det. Nu ska jag sova. Natti!
 
Hemma-arenan för Calgary Flames. Rätt fet faktiskt! Där ska jag bannemig sitta minst en gång i vinter, varesig någon följer med eller inte!
 
Allmänt | |
Upp