Learning to see things in a new way

Jag har aldrig sett mig själv som en dömande person, men sen jag kom hit har jag verkligen insett hur mycket man egentligen dömer människor som inte är som en själv, människor som kanske gör saker man inte är van vid, ser vissa jobb som ovärdiga och nästan omedvetet ser ner på de som jobbar med dem. Men nu är jag själv en av de som har ett jobb som kanske inte är det roligaste eller finaste man kan ha och de jag umgås med skiljer sig väldigt mycket från den svenska normen. Detta får en att se saker annorlunda, tänka att man nog måste veta mer innan man dömer. De personerna jag nu ser som mina vänner är underbara människor. Något otroligt godhjärtade, lojala, öppna och starka och många av dem har varit med om mer än någon människa någonsin borde få utsättas för. Att ha fått lyssna på deras historier har gjort att jag uppskattar mitt eget liv, min uppväxt och familjen jag hade turen att födas i något otroligt mycket mer, men det gör också att jag känner mig lite skyldig på något sätt. Att dessa fina människor har fått utsättas för så mycket medan jag själv har kommit undan helt oskadd och aldrig varit med om något ens i närheten av något av det de delat med sig av.
För att avsluta detta inlägg vill jag bara tacka min familj och vänner för att ni alltid finns där för mig och alltid har varit så underbara. Jag älskar er.
Allmänt | |
Upp