Toronto day 1

Det tog oss nästan tre dygn att ta oss till Toronto. Den resan finns det väl inte så jättemycket att säga om. Så fort vi lämnat Banff och Klippiga Bergen var det bara platt och fult resten av vägen. Det var dock inte riktigt så farligt som jag hade trott. Det gick hyfsat snabbt trots att man sov väldigt dåligt på bussen.
När vi väl kom fram var vi tvugna att ta oss från stationen (med all min packning, vilken Simon tog det mesta av) till ett hostel. Vi hade kollat upp ett hostel innan vi åkte men bokade aldrig något. Det fick vi ju ångra när vi kom ut och letade taxi. När vi sa var vi skulle började taxichaufförerna frågande titta på varandra och diskutera vad det kunde vara för ställe. Då insåg vi såklart att det kan ju inte vara något att ha så vi gick in och frågade i informationsdisken. Där fick vi hjälp och insåg även att vi skulle ha bokat i förväg för det var ju påskhelg och alla hostel var fullbokade. Det slutade med att vi bokade ett B&B och åkte dit och myste hela kvällen.
 
Det var alltså här vi bodde. Supermysigt var det! Det kändes lite som att man bodde hemma hos farmor, haha.
 

Dagen efter tog vi oss en rejäl sovmorgon och eftersom vi inte riktigt hade kollat upp så mycket så passade vi på att gå till det enda stället vi verkligen bestämt att vi skulle till, Hockey Hall of Fame. Det var riktigt häftigt faktiskt! Mycket svenskar och Sverige-grejer också så jag sprang runt och var skitnöjd medan tysken var lite putt för att det knappt var något tyskt, haha.
 
Det var en av de få byggnaderna som såg lite gammal ut så det var verkligen fint utifrån också.
Så här såg det ut när man kom in, man åker ner för rulltrappan för att komma till själva muséet men den här hallen var så fin tyckte vi.
Haha, Simon tog verkligen kort på ALLT! Han var så lycklig!
 Jag blev sjukt nöjd när jag hittade min "kompis" Henke!
SÅ söta i våra 3D-glasögon!
 TJENA SVERIGE!!!
 

Jag har en jättefin bild när vi står med Stanley Cup men det har jag inte på datorn tyvärr... får se om Simon kan skicka en av dem han tog med sin kamera.
 
Allmänt | |
Upp