Dreams

I höstas började jag mina studier som distansstudent på Karlstad Universitet. Jag är inne på mitt första år av fyra innan jag kan titulera mig som lärare. Jag älskar att arbeta med barn och är säker på att jag kommer att trivas som lärare men innerst inne är det ju egentligen inte min dröm.

Idag gnager den tanken lite mer i mig än vanligt. Jag ska alltså läsa i fyra år för att få arbeta med något som inte är vad jag drömmer om. Låter det vettigt? Nej, egentligen inte. Hade jag fått göra precis vad jag ville skulle jag nog öppna en liten bistro eller någon typ av delikatessbutik. Jag älskar att laga mat och se folk njuta av det jag lagat. Det finns få saker som gör mig så glad som när vänner eller bekanta frågar om råd när det kommer till mat, för det är verkligen min stora passion. Jag letar ständigt efter inspiration till nya rätter, både på bloggar, hemsidor, i kokböcker och genom mat jag äter på resturang eller hemma hos någon. Det finns inget som är så kul som att testa ett nytt och spännande recept och sätta sin egen touche på det, eller nöjet i att gå ut och äta riktigt bra mat på resturang.

Jag hoppas ändå att jag kan genomföra den drömmen en dag också. Bara för att jag blir lärare så är jag ju inte fast och bunden till att vara det för evigt. Här kommer två av de få härliga bilderna jag har av min mat. Inget jättespeciellt men är ganska dålig på att ta kort på min mat. Det måste jag bli bättre på.

Inser att maten på denna bild kanske inte ser ut som mycket för världen, men bilden i sig är så härlig och somrig. På tallriken är en wok på bulgur och kyckling med lite blandade grönsaker. En av mina favoriter när det kommer till hemlagad snabbmat.
 Här har vi lite mer avancerad mat som jag hittat på en av mina favoritmatbloggar. En kycklingburgare med mangodressing. Helt otroligt god men lite svår att få bra smak på. Blev en favorit både hos mig och Robin.
Allmänt, Tankar | |
Upp